Ami hetek óta téma volt, karácsony előtt sajnos bekövetkezett: visszalépett a bajnokságtól a női NB II Nyugati-csoportjában szereplő ARC RSE. Az ajkai csapat tavasszal még csoportgyőztesként osztályozót játszott az NB I-be jutásért, mostanra azonban az utolsó fillérig elfogyott az egyesület pénze.

Az idén is az NB II-ben szerepelt az együttes, amely azonban a múltban több alkalommal is megfordult az első ligában. Emellett rengeteg saját nevelésű válogatott és első osztályú játékost is adott a klub a sportágnak, amelynek egyébként több évtizedes hagyománya van a városban. Az anyagi gondokkal küzdő egyesület hivatalosan is bejelentette a szövetség illetékeseinél, hogy a következő esztendőben nem tudnak pályára lépni a bajnokságban.

Az országos szervezet gyorsan intézkedett, már törölte is az Ajka idei eredményeit az alapszakasz tabellájáról. Az ARC RSE vezetői megerősítették a visszalépés tényét, de azt mondták, hogy a részletekről csak később szeretnének beszámolni.

Feladták a hARCot
Az NB I csapatai között csaknem egy évtizeden keresztül olvashatták a röplabdázást kedvelők az ajkai női röplabdacsapat nevét. A szakosztály munkáját több évtizeden át Sápi János irányította, aki 2006-ban, 53 éves korában tragikus hirtelenséggel elhunyt. Kilenc év után 2002-ben búcsúzott az együttes az első osztálytól. A csapat gerincét alkotó játékosok befejezték pályafutásukat, s a meggyengült együttes az NB II-ben igyekezett helytállni. Az együttes és a szakosztály nem hullott szét. Az elhunyt elnök emléke előtt a 2006–2007-es szezonban az NB II Nyugati-csoportjában megszerzett ezüstéremmel tisztelgett a csapat.
2007-ben is az NB II-ben szerepelt az Ajka SE, de a változás szelei már lengedeztek, habár a csapat csak a Nyugati-csoport negyedik helyén végzett. A 2008–2009-es szezonban új időszámítás kezdődött az ajkai röplabdázásban! A korábbi Ajka SE röplabdaszakosztályának utódjaként, immár önálló egyesületként képviseltette magát az ajkai röplabdázás az NB II Liga Nyugati-csoportjában ARC Röplabda Sportegyesület néven.
Hosszú évek után ismét jelentős erősítés történt az ajkai együttesnél. Korábbi ajkai nevelésű játékosok tértek vissza a csapathoz, veszprémi csapattagok jelentkeztek ismét játékra, erősítés történt Sümegről és Tapolcáról. A juniorcsapat több tagja a felnőtt keretben is helyet kapott.

Az MRSZ új vezetőségének talán ideje lenne elgondolkodnia azon, hogy miközben az Európa-bajnokság megrendezéséről ábrándozik, és hasonló irreális lázálmokkal küszködik, hogyan kellene segíteni, a megszűnéstől megmenteni az ajkai egyesületet, és az ajkaihoz hasonlóan nehéz anyagi helyzetben lévő klubokat! Persze, az ügyeletes zsenik válasza erre az szokott lenni, hogy ez nem a szövetség dolga! Hát persze, sokkal könnyebb ölbe tett kézzel nézni, ahogy elrohad a sportág, de amikor majd az utolsó egyesület is megszűnik, akkor már szövetségre sem lesz szükség!

NB II, nők, Nyugati-csoport, az alapszakasz állása
1. Tatabányai Volán SE 14 pont (21:3)
2. Vasi Sportakadémia 14 pont (19:7)
3. Pécsi TE-PEAC 12 pont
4. Sümegi RE 11 pont
5. Szombathelyi Egyetemi SE 10 pont
6. Győri Dózsa SE 9 pont
7. Haladás VSE 8 pont
Minden csapat hét mérkőzést játszott, a Vasi Sportakadémia nyolcat.

(forrás: Veszprém megyei Napló)

Címkék: röplabda ajka nb ii arc rse

A bejegyzés trackback címe:

https://hunvolley.blog.hu/api/trackback/id/tr112532643

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gijo 2010.12.22. 17:53:23

Sziasztok!
Ebben az évben láttam az ajkai röplabda klub utánpótlását egy torna keretében.Nagy lelkesedéssel és örömmel játszottak és szép eredményt értek el.A torna hangulata olyan volt,hogy a szurkolojuk azt mondta öt éve nem volt ilyen hangulatú versenyen.Most a játékosokat és szurkolóikat fosztjuk meg örömeiktől és sportolási lehetőségeiktől.Nem értem a szövetséget,miért nem probál segiteni.Olyan gazdagok vagyunk utánpótlásban és szurkolókban?
Szégyen!Nehéz a szövetségnek kérni segitséget?
Reménykedem,hátha lesz segitség!Rombolni könnyű,épiteni hosszú és fáradtságos munka!
Gijo

martesz 2010.12.23. 21:05:22

Sziasztok!

Én egy semleges szemlélője és igen jó ismerője vagyok a dolgoknak, ezért most néhány infót megosztanék veletek és az érintettekkel hátha sikerül ebből az esetből jól is kijönni!
Először is megnyugtatnám az előttem aggódót,hogy ez (ARC) nem az az Ajka akit látott az utánpótlás tornán.A dolgok másképp állnak és cikkben megfogalmazottak csak egy oldal az ARC álláspontját tükrözik.A megszűnés története mint ahogy a cikk is írja véleményem szerint 2008-ra nyúlik vissza. Ekkor nem egy hanem két röplabda egyesület alakult Ajkán : az egyik a város vezetés bizalmába férkőzött és utódja lett a korábbi Ajkai Se -nek.A másik pedig az Ajkai Röpisuli sportegyesület ahol azóta is kizárólag utánpótlás munka folyik és akikkel az előttem hozzászóló is találkozott!A szétválás pontos okait én sem tudom tárgyilagosan mindkét féltől ,de az biztos ,hogy az utánpótlás csapatot irányító és most a Röpisulinál dolgozó edzőnő semmilyen módon nem lett megbecsülve.Ez azért érdekes mert az új Arc mint a cikkben is szerepel mindenhonnan hozott légiósokat nem kis anyagi áldozat árán ,volt olyan akinek még a kontaktlencséjét is állták csak ,hogy náluk játsszon.Mindeközben egyetlen új hazai utánpótlás sem neveltek és többet el is vesztettek.Ezt könnyen megtehették mivel a városvezetés számukra 3,5 M Ft ot biztosított miközben az Röpisulinak akik két év alatt felépítették az új bázist- közel 80 fővel és több edzővel-csak 70e Ft-t.Az eredmények egészen nyárig jöttek mindkét oldalon.Az Arc feljutott ,de helyesen utánpótlás nélkül nem (tudta?)vállalta az NBI -t, A röpisuli serdülő csapata pedig pedig a mai napig vitézkedik az OSB -n több nagy csapatot is megelőzve(erős NBII-es szinten!)Az ARC a Megyei Szövetségnek sem volt már tagja,mivel a kapcsolat minden formáját elutasította válaszra sem méltatva. Hagyományait is elfelejtette,Ajkán csak a Röpisuli rendezett emléktornákat amire aztán a másik fél sosem ment el.A pénzügyi helyzet("jólét")úgy elkényelmesítette az ARC-ot ,hogy más bevételi forrást nem is keresett magának ellentétben a Röpisulisokkal,akik a nyáron felvetették a fúzió gondolatát a városi riválisnak a közös előremutató munka reményében.Ezt azonban zsigerből elutasították és saját játékosaiknak is téves információkat adtak tovább.Így aztán nem is tudta túlélni,hogy az önkormányzat ősszel(a Röpisulinak egész évben!-ezért sem tudott indulni ő is az NBII-ben) egyik félnek sem utalt már pénzt.Jellemző a viszonyra ,hogy inkább visszaléptek (a nevezést azért a várostól kapott pénzen befizették!)mintsem ,hogy felajánlják a jogot és lehetőséget- akár saját fiataljaik számára is- a másik félnek. Van tehát egy helyzet amit most akár meg is lehetne oldani három fél részéről:
Az ARC játékosai jelentkezzenek a Röpisulihoz ahol információim szerint tárt karokkal várják mindazokat akik akarnak a városi röplabdáért tenni (ellentétben vezetőik nyilatkozataikkal)
A Röpisuli vezetői jelezzék ,hogy mindenkit szívesen várnak és folytatnák az Nbs szereplést már tavasszal közösen!(nevezési díjat már nem kellene csak az utazást állni amit szerintem meg tudnának oldani!)
Az MRSZ pedig fogadja el az Új felet mint jogutód!

trénerbá 2010.12.23. 21:25:15

Szomorú történet, de sajnos annyira Magyar...
Azok akik azt hiszik (de most komolyan), hogy az MRSZ dolga "bajbajutott" egyesületeket megmenteni, figyelmesen olvassák el az előttem szóló kommentjét! 3,5 millió ft??? NB II-ben? Kíváncsi lennék, hogy pl. Gödöllőn mennyi a városi támogatás...
Sajnos kis hazánkban ez olyan jellemző, mikor van egy kis pénz az önkormányzattól, akkor rendben a dolog, de tenni érte, hogy ezt jól használjuk fel az már nem mindig megy. Igaza van az előttem szólónak, hogy meg lehetne oldani ezt a helyzetet, és szerintem mindenki érdeke, hogy ne szűnjön meg egy ilyen patinás klub.

poorne 2010.12.23. 22:32:25

Mint az ARC jelenlegi játékos-edzője szeretnék reagálni egy-két dologra martesznek.Ugyanis nem hagyom hogy olyan dolgokat állítsanak rólunk ami nem igaz.Nem tudom kit zavar hogy volt Ajkán néhány játékos aki nem helyi kötődésű?Van aki már legalább 10 éve itt játszott.Az sem igaz hogy fiatal játékosok nem lettek kinevelve.Sorolhatnám de nem teszem.A 3 millió forint meg bármilyen hihetetlen de elfogyott.Elég sok mindenre kellett mert mondjuk az Osztályozó sem volt két fillér,a csapatnak volt egyenmelegítője,egyencipője és néha elmentünk mérkőzés után ebédelni vagy vacsozázni.A másik pedig az hogy mi állandóan a legmesszebbről kaptuk a bírókat ami megint sok pénzt elvitt.Ezt most ki sajnála Tőlünk?Mi jogon teszi ezt?Én itt nőttem fel,itt kezdtem el röplabdázni amit soha nem fogok elfelejteni.Igen volt szó egyesülésről a Röpisulibal.De könyörgöm úgy kell elkezdeni a beszélgetést hogy azt mondom a másiknak hogy színvonaltalan amit csinál miközben az elmúlt 2 évben megnyertük a Nyugati csoportot?Biztos véletlen volt.Ki kell menni az ARC mérkőzésére és az ellenfélnek kell szurkolni hangosan ajkaiként?Ellenségnek kell tekinteni a másikat?Azt gondolom az éremnek két oldala van.Havi 4000Ft-os tagdíjból már lehet valamihez kezdeni.Én a Röpisuliban senkit nem ismerek ezért nem áll szándékomban senkiről semmi rosszat mondani de ezek a meglátásaim és érzéseim.Azt sem tűröm hogy Kunné Simon Szilviáról az Egyesület Elnökéről bárki is rosszat mondjon mert azt gondolom hogy játékosként és vezetőként is sok mindent letett az asztalra.Azért azt megkérdezném hogy a Röpisuli miért várja az ellenségeit tárt karokkal?Akkor most hogy is van ez?

poorne 2010.12.23. 22:38:22

Rengeteg dolog kavarog bennem és hihetetlen hogy milyen emberek vannak!Gondoljon már bele valaki hogy mit érez a másik!Itt senki nem a pénzért röplabdázott hanem mert szerette azt amit csinál.Igen megpróbáltunk kiutat találni de nem volt.Én sajnos nem tudom belerakni a saját pénzem és más sem.De valaki belerakta a NEVEZÉSBE és az már soha nem kapja vissza....Aki meg nem látott bele ebbe az egészbe az ne okoskodjon.....

poorne 2010.12.23. 22:47:40

Ami a lényeg és kimaradt hogy ebben az évben a megítélt 3 millió forintból 500.000Ft-ot kaptunk.Ezt lehet sajnálni Tőlünk.......

mesz.anita 2010.12.23. 23:42:02

Kedves Hozzászólok!
Én az ARC játékosaként,leírom amit én átéltem ebből:Kb 6éve kezdtem el röplabdázni,itt Ajkán,a Bródyban is játszottam a gimis éveim alatt,és most pécsi tanulmányaim ellenére is az ARC játékosa maradtam..v.színüleg ez nem véletlen...Én amit átéltem és amit elvettek tőlem,az álltál hogy arra kellett hazajönnöm hogy nincs többé az a hely,az a közösség aminek évek óta tagja voltam...hogy is mondjam...!
A kedves kommentelőt felvilágosítom,hogy én és még pár csapattársam minden évben ott voltunk a Veres Pálné kupán,és megnéztük a Röpisuli pár meccsét,és szurkoltunk az ajkai lányoknak,s cserébe azt kaptuk h ők kijönnek a mi meccsünkre és az ellenfélnek szurkolnak...Jó ez az ő szuverén joguk eldönteni hogy melyik oldalon állnak,na de az hogy a kedves Röpisulis lányok még köszönni sem tudnak...rájuk köszön az ember és elfordítják a fejüket,ill. meg sem ismernek az utcán..azért álljon meg a menet,én még emlékszem mikor egy csapatban játszottam velük a Bródyban,behúzták fülüket-farkukat,most meg...aztán tagjai lettek a Röpisulinak és köszönni is elfelejtettek-gratulálok ezeknek a pedagógusoknak akik ilyenre nevelik a játékosaikat!!!Köszönöm szépen,de én spec nem akarok ilyen példát látni!!
És még egy kérdés?Kinek is neveljünk utánpótlást?Szombathelynek?

Tusinger 2010.12.24. 09:03:09

Tisztelt kommentelők! Nem tudok szó nélkül elmenni szeretett sportom agóniájának szomorú példája előtt. Ezer sebből vérzik e drága sportág. Mi mégsem a gyógyulásra koncentrálunk, hanem újabb és újabb sebet ejtünk rajta. Nem elég a financiális, szakmai, visszatérő vezetési válság, ráadásul kis országunk, így Veszprém Megye is a gyűlölködő csapatok és sportvezetők hazája. Sajnos a hír igaz, országosan valóban találkozom olyan edzőkkel, akik nem ellenfelet látnak, láttatnak másik csapatokban, hanem ellenséget. A másik gyűlöletére és utálatára „tanítják” játékosaikat. A gyermekek felnőve kikerülnek a „tanító” szárnyai alól és inkább abbahagyják a sportot, mint sem a másik csapat korosztályos csapatában folytassák a játékot. Sok esetben a pedagógia igazi alapkövei messze el lettek hajigálva a röplabda pályák környékéről. Az egész magyar helyzet valóban magyaros, de ugyanakkor rendkívül szánalmas is. Egymástól elszigetelt csapatok vívják országszerte élet-halál harcukat. Jobb esetben önkormányzati pénzből, egy-két „haver” támogatásából tengődik a csapat, az utánpótlás. Az a pár budapesti műhely még tud nevelési költséget, tagdíjat kérni a tanoncoktól, míg a vidéki csapatok egy két kivétellel ingyen képzik a „maradék”, röplabdázni akaró gyermeket, akiket még nem vitt el a többi, Magyarországon magasabban jegyzett sport. Egy kiváló edző mondta azt, hogy „selejtet termelünk”. Igen, a nemzetközi összehasonlításban a béka segge alatt vagyunk. Vannak néha kiugró képességű játékosok és tiszteletre méltó eredmények, akikkel és amikkel persze nem tudunk sáfárkodni. Kiváló játékosaink más országok sztárjai. A maradék játékosanyagból pedig csak ilyen alacsony színvonalú bajnokságot lehet üzemeltetni. A legrosszabb az, hogy vélt vagy valós szakmai ellentétek, a gyermekek és röplabdás társadalom egymás ellen hangolása, a magyarországi edzők szakmai fejlődési igényének hiánya, az országosan is megfigyelhető gyűlölködés taszigálja befelé, egyre mélyebbre, a röplabdázás vonatát abba az alagútba, aminek jelenleg nem látjuk a kijáratát. A többi sport pedig, akikkel a fennmaradásáért küzd e gyönyörű játék, csak röhög rajtunk, mert tudják ha összefognánk, még lenne erőnk. Hogy honnan? A világban a röplabda köszöni szépen jól van! Sőt mondhatnám, majd ki csattan az egészségtől. Több ezer néző kíváncsi a rangadókra nem 50 ember, akinek a fele hozzátartozó. Onnan tudnánk erőt meríteni! Ebben a kis országban az a kevés megszállott megérthetné, hogy egy gályán evezünk és egyikünk sem különb rabszolga a másiknál. Ha nem együtt húzzuk az evezőt egy irányba, akkor újabb csapatok és edzők fognak eltűnni, újabb játékos jelöltek hagyják abba idő előtt ezt a szép sportot. Ezért, vagy inkább ez ellen tenni kell! Nem elég várni a másikra. Nem elég a bunkerből lesni a másik közeledését, puskacsővel a kézben. Fel kell venni a telefont , el kell menni találkozóra. Le kell nyelni a személyes sértődöttséget, és össze kell fogni! Meg kell mutatni, oda kell kiáltani az országnak, a sportoló társadalomnak és legfőképpen a médiának, hogy létezünk és létezni is fogunk. Ellenkező esetben pár éven belül így szólnak a híradások: „A Magyar Röplabda Szövetség döntése értelmében összevonják az megyei, NB II-es és NB-I es bajnokság küzdelmeit. A szövetség főtitkára elmondta, hogy a döntésre a kevés számú csapat nevezése miatt van szükség. A 6 csapatos bajnokságban a csapatok 8 kör után döntik el a bajnoki cím sorsát...................”

ui: Mindkét ajkai csapatot ismerem, mérkőzéseiket láttam. Tudom, hogy mennyivel lenne erősebb mindkét csapat, ha közös cél lebegne a szemük előtt. Tudom, hogy a jelen állapot csak egy újabb haldokló megszületését fogja eredményezni. A kialakult feszültség miatt megint sok gyermek fog elveszni a röplabda számára. Ismét nem tudják érvényesíteni a sportvezetők akaratukat az önkormányzat felé, mert megosztott a helyi röplabdás társadalom. Megint más sportnak fognak több pénzt megszavazni. Megint mutogathatunk, kesereghetünk, hogy azok miért kapnak többet.
Ma, szent karácsony tornácán adjanak szép ajándékot a helyi sportvezetők a röplabdások országos karácsonyfája alá. Legyen ez az első ajándék. Alakuljon ki egy olyan érdekérvényesítő közös akarat, közös fellépéssel és játékos kerettel, ami példát mutathat akár az ország számára is. Bizonyítsa: Igen van kiút az alagútból! Igen! Irigyelt sportok az országban, jól halljátok a mozdonyfüttyöt? Jövünk!

poorne 2010.12.24. 09:12:21

Tusinger teljesen egyetértek Veled és ezzel szeretném is lezárni ezt a témát részemről.Kívánok minden röplabdásnak és annak aki szereti ezt a játékot nagyon Áldott,Békés Karácsonyt!

deuska 2010.12.24. 20:49:11

Tisztel Kommentezők!

Én is ARC játékos vagyok! Mindenem volt ez a csapat és még mindig nem hiszem el, hogy vége az egésznek! Véleményem teljesen megegyezik az előttem író mesz.anita és poorne véleményével, de azért hozzáfűzném még személyes gondolataimat is.
Martesz kommentjéhez szólnék főleg, mert nem hiszem, hogy bárkinek is ártottunk volna amiért így és ilyeneket kéne írni rólunk! Először is szörnyűnek tartom, hogy úgy állítod be, mint hogyha te belelátnál mindkét fél dolgába!Kötve hiszem, hogy bármibe is belelátnál a mi dolgainkból!Nem tudsz rólunk semmit, csak kívülről látsz minket!Tudod-e, hogy több mint a fél csapa fiatalokból áll??Tudod-e hogy a FELNŐTT(!!!) kezdőcsapatba 3-4 JUNIOR játékos szerepelt??? /ezzel is rácáfolnék arra, miszerint itt nem folyt utánpótlás képzés/ Tudod-e, hogy az itt játszók NEM FIZETTEK semmit és NEM KAPTAK semmit azért, mer itt játszottak! MI MIND A JÁTÉK SZERETETÉÉRT voltunk itt!!!Tudod-e, hogy mit jelentett nekünk ez a csapat??Tudod-e milyen érzés volt együtt lenni és játszani??Tudod-e mennyi boldog percet szereztünk egymásnak? Tudod-e mennyit adott akárcsak nekem is ez a csapat?? Tudod-e mennyi minden köszönhetünk edzőinknek???Tudod-e milyen volt ARC-nak lenni????!!!Nem hiszem...ezért gondolom azt se tudod átérezni, hogy milyen volt mikor azt mondták hogy vége...MINDENNEK VÉGE...
És tudod mi rosszabb annál is, hogy rólunk állítasz VALÓTLAN dolgokat???Az, hogy a mi kárunkon akarsz egy olyan csapatot 'feljebb nyomni', akik még nálad is valótlanabb dolgokat állítottak rólunk, ócsároltak minket...Továbbá az egyesülés nem csak az egyik félen múlik, és nem kell úgy beállítani, hogy mi voltunk mindennek az elrontója. A másik csapatot nem akarom szapulni, az előttem szóló mesz.anita mindent elmondott a csapat játékosairól alkotott véleményünkről. Kezdve a köszönéstől, illetve a nemköszönéstől, folytatva azzal, hogy teljesen ellenünk hangolták őket!NEM MI VAGYUNK A ROSSZAK!!!
Nem szántam 'levelemet' sértőnek számodra nézve, de azt nem tűröm, hogy ilyen dolgokat állíts egy csapatról, akiben volt ÖSSZETARTÁS és aki EREDMÉNYEKET hozott!

SZERETLEK ARC!!És ez sosem fog változni, MI mindig EGY CSAPAT leszünk!!

Tekintettel a szeretet ünnepére pedig:
Boldog Karácsonyt Mindenkinek!

tartó 2010.12.26. 11:33:17

Hát én nagyon rövid leszek. Olvasva a hozzászólásokat, mindenki védi a sajátját. A Röpisuli és az Arc is.
Az még nem jutott senkinek az eszébe, hogy ezt lehetne sportszerűbben is rendezni?
Mindenki fényezi magát, hogy a Röpisuli NBII-es, szinten játszik, sőt talán burkoltan az is le van írva, hogy jobb mint az ARC. Akkor az a megoldás: Ki kell hívni egy meccsre a Röpisulit. Bár nem hinném, hogy ezt bárki megmerné tenni lehet az ARC játékos vagy Röpisulis. Pedig akkor eldőlhetne ki is a jobb. Nem újságcikkekbe kell veszekedni. Sportolókról van szó. Akkor játszani ki egymás ellen. Ez is egy kiindulópont lehetne..

tartó 2010.12.26. 22:53:52

Tisztelt Martesz!
Ha ilyen jól informált vagy az utánpótlásról, akkor azt is vedd számításba, hogy ha a két csapatot összhasonlítjuk szemre, hát az ARC nyert. Magasabbak, jó a játékuk és sportosabban néznek ki. A Röpisulinál a súly a lényeg.Nem röplabdás kinézetük van. Kövér liberó,és alig mozognak a pályán. Amúgy meg magasságban is picik. Bár van köztük tehetség de ezek mind elfognak veszni. A játékuk kiszámítható, szemben az ARC-al akik megvívták a maguk harcát . A Röpisuli fizetős szülőkből áll, akik játszani szeretnék látni a gyereküket azok a szülők fizetnek. Ez szégyen a javából. Ha a szülők nem fizetnek akkor a gyerekek sem fognak játszani?
Az önkormányzat vajon miért nem ad pénzt? Mert a Röpisuli öntörvényű. Riválisa az ARC Se. De senki nem meri kihívni őket. Pedíg egy városba él két a csapat. Fél a Röpisuli az Arctól a pályán de itt mindennek elmondja a cikkbe.
Ne szavakkal kell győzni, meccsezni kéne végre a két csapatnak. Így talán az MRSZ és a helyi Önkormányzat is látja ki a jobb. Én az ARC-ra tenném a voksomat ezen meccsen. És biztos tele lenne lelátó.

martesz 2010.12.27. 12:13:52

Tisztelt Arc kommentezők!

Bár az előttem szóló megemlíti,hogy mindenki védi a sajátját azért nem árt elszállni a talajtól!
Vagyis:
eddig a két fél részéről kizárólag Arc kommentek voltak!
Az abban leírtakat mindenki olvashatja és ez alapján megfogalmazhatja saját véleményét!
Én úgy fogalmaztam mint kívülálló ,mert semlegesnek tartom magam, és rajtam kívül még két semleges is írt ide Az utánam következő blog bejegyző (az MRSZ részéről "trénerbá" néven"sem talált benne semmi sértőt és ugyan azt írja amit én is, ezeket nem ártana még egyszer elolvasni. A visszanézés témakörbe kívánkozik még a VSA dec. eleji az egymás elleni rangadótokról szóló cikke és arra a válaszotok amibe teljesen beleillenek a mostani reagálások. Már akkor ellenséget kerestetek és volt játékosotokra -Brigi-is megjegyzést tettetek. Vajon ő miért távozott?
Aki figyelmesen olvas az lát is.

Az eddigi tények:
Az Arc csapata visszalépett a bajnokságtól. A fő ok : az idén csak 500e Ft-ot kapott az önkormányzattól és ez a pénz most elfogyott!Ez egyben valószínűsíti a megszűnést mivel a jövő év eleji pénzelosztásnál már mint nem működö egyesületet tudnak ill. nem tudnak számításba venni. Az okba tehát nem játszott nem játszhatott bele a másik egyesület a Röpisuli. Ők még egy fillért sem kaptak eddig ,de ez nem befolyásolta működésüket(igaz nem is tudtak belemenni a költséges NB II-es indulásba csak kizárólag utánpótlással foglalkoznak) és valószínűsíti,hogy jövőre a megüresedett helyre ők kerülhetnek!A megoldást tehet ehhez a tényszerűséghez lehetnek igazítani!
További tények :én azt állítottam hogy az ARC megalakulása vagyis az elmúlt két évben egyetlen Új utánpótlást sem nevelt. A hangsúly itt az "új " szón van . Lehet hogy van is egy két ilyen játékos ,de ez szakmai szemmel egyenlő a semmivel mivel nincs meg egy csapat. Állítom ,hogy sosem találkoztam utánpótlás tornán ARC nevű csapattal sem mini sem a gyerek ,sem a serdülő sem az ifjúsági korosztályban bármilyen tornán! Valószínű tehát ,hogy az ARC meglévő fiatal játékosaira gondolt az up. nevelésnél akik kizárólag az NB-s bajnokságban játszanak. Annál a csapatnál ahol az elmúlt évben Extra ligás csapatokat is meghaladó támogatásban részesített az önkormányzat ez édes kevés! Jogos tehát a másik oldal szakmai kifogása ezzel kapcsolatosan:hogyan képzeljük el jövőnket ha azok alapjait nem rakjuk le!
A röpisuli utánpótlás munkáját pedig országos szinten példamutatónak tekintik. Ennek is köszönheti,hogy Ajkán az iskolákban csak kizárólag az ő szakembereikkel állnak kapcsolatba. Az iskolák diákolimpiai megmérettetéseket(külsősökként)is ők viszik a vállukon és nem az ARC. Mindenki azért nem tévedhet! Teszik ezt úgy ahogy az országban mások is és ahogy a sporttörvény az egyesületek számára előírja vagyis tagdíjért. Mértéke (4000.- ft/hó) pedig számomra nem tűnik magasnak -egy hétvégi buli ára-amit ha valaki akar akkor kigazdálkodhat ,de azért ennyi mivel ők az elmúlt években csak kb. 1/50 -ét kapták
A kirakatot én is megemlítettem: "az eredmények jöttek mindkét oldalon" ezzel nem szóltam le az ARC teljesítményét és megemelem a kalapom előtte,de felhívtam rá a figyelmet,hogy a dolgok kezdtek nem jó irányba menni és ennek a következménye a mostani visszalépés. A vezetők közötti különbséget pedig csak a tények minősítik. Az egyik fél még életben van a másik nem ,ugyanazon (semmi támogatás) feltételnél. A gondolkodás béli különbség is nyilvánvaló ,ez kitűnik a kommentekből: semmilyen formában nem ajánlják fel a befizetett jogot és ezzel a lehetőséget a másik félnek és ez az ami mindig is így volt .Az extra támogatásból mindkét félnek közösen jutni kellett volna(ahogy bárhol máshol az országban) csak nem engedtetek belőle a másiknak és csodálkoztok rajta ha ellenetek szurkolnak. Ez így természetes sportágak között is ,Ajkán például okkal lehet haragudni a profi focistákra akik tényleg elveszik a lehetőséget másoktól miközben egy helyi sem játszik igazán náluk, erre aztán tényleg semmi szükség és ezt az emberek is tudják (egy körzeti csapattal megegyező a közönségük) és pláne igaz ha egy város ugyanazon sportjáról,sportolójáról van szó,ha valami nagyon igazságtalan!
A mérkőzésről amit nagyon szeretnél:a nyáron a röpisuli felajánlotta vezetőiteknek ,hogy egy mérkőzésen dőljön el a támogatás kérdése ,de gondolom te erről nem értesültél,most pedig azt állítod ,hogy nem mernek kiállni ellenetek. Ennek akkor és most is több oldala van .A nyáron csak nektek volt veszíteni valótok mivel ha a röpisuli nem nyer akkor sem lett volna semmi. Viszont ha vesztetek akkor kétség merült volna fel a támogatás jogosságához. Most meg miért is kellene játszani? :a röpisuli köszöni szépen de megvan azok nélkül is akik veszekedni akarnak (csak olyanokra van szükség akik előre tolnák a közös szekeret4),nektek meg a mostani állapot szerint úgy tűnik hogy mindegy. A harmadik oldal vagyis a szakmai meg úgysem érvényesülhet.
A mérkőzéssel kapcsolatosan meg az lenne a korrekt ha két év múlva játszanátok és az eddigi két év feltételeit addig megcserélnétek. Akkor lennétek a rajtnál egyformán!És én két év múlva a röpisulira tennék akkor is ha most nem szűnnétek meg ! Ja és ha már felveteted akkor egy mérlegeléssel kellene kezdeni ,fogadnák,hogy nálatok van a legsúlyosabb a két csapatból.(ismét ki kellene nyitni a szemed) Ja és itt lenne a bírókérdés problémája is:ki vezesse a meccset:vezetőtök jelezte ,hogy a távoli bírok milyen sokba kerülnek. Akkor viszont Ajkai kell! Igen ám de bírókról eddig meg csak a röpisulisok gondoskodtak az elmúlt években-ebben is előrelátóbbak voltak a vezetőik!
Persze a legjobb továbbra is az lenne ha a két fél ,vezetők ,játékosok és szülök(!) leülnének és elmondanák érveiket sérelmeiket és akkor megérthetnétek egymást és nem csak üzengetés lenne fals információkkal.
Erre a beszélgetésre meghívhatnátok néhány volt Ajkai Arc játékost ,Brigi,Szilvi,Szandi,Kata ők is elmondanák véleményüket vagy a bevezetőben említett volt NBI-es játékosokat akik közül néhányan a Megyeibe játszanak Röpisulisokkal együtt békében(!) vagy a Megyei szövetség elnökét Háli József urat -az ő tapasztalatuk,gondolatuk sokat segíthetne- és máris tisztább lenne a kép!
Még két dolog:
Az egyik :Poorné a következőt kérdezte: „Azért azt megkérdezném hogy a Röpisuli miért várja az ellenségeit tárt karokkal?Akkor most hogy is van ez?”
A válasz :mert nem ellenségként néz rájuk. Ezt honnan veszem : mert ismerem őket és valaki szívből jövő üzenetet küldött tusinger néven ,nem lennék meglepve ha egy röpisulis edző írta volna (Mariann néni!) A kommentel pedig aztán egyetértett Poorné is .
A másik :Háli Józsi bácsit idézném : „A röplabda sport előre lépése érdekében ,még az ördöggel is cimborálnék”

poorne 2010.12.27. 15:22:41

Kedves martesz!Örülök hogy kívülállóként ennyit tudsz ezekről a dolgokról.Nem mondom van igazság abban amit írsz de tudod mit Te semmit nem tudsz rólam és a csapatról.Nem tudod milyen emberek vagyunk.Mindegy azt sosem veheted el tőlem amit én ettől a csapattól kaptam,azt amit itt Ajkán átélhettem.Azt hogy olyan emberek kezei alatt tanulhattam akiknek egyes edzők a nyomaikba sem érhetnek.Büszke vagyok arra amit elértem mégha nem is voltam sosem válogatott játékos.Amit kitudtam magamból hozni azt mindig is megtettem.Ha megkérhetnélek akkor fejezd be az írogatásodat.Örüljetek a Röpisuli jövőre elindulhat az NBII-ben és akkor lehet bizonyítani hogy ki mire képes.Kívánom hogy Ők is érjenek el olyan eredményeket amilyeneket mi ezzel a színvonaltalan játékkal megtettünk.Ha akarsz velem beszélgetni nyugodtan keress meg és válaszolok minden kérdésedre.Csak mégegyszer megkérlek hogy hagyjál minket békén mert hidd el ez senkinek nem hiányzik.Köszönöm.

tartó 2010.12.28. 11:46:03

Akkor mivel senkinek nincsen veszteni valója , és nem a támogatásért megy a játék,akkor játszani kell egy Arc -Röpisuli meccset. Legyen ez játék és sportszerű viselkedés.

örök3 2010.12.28. 23:40:40

Kedves Mindenki, aki az Ajkán lévő problémákat vitattja és ellemzi!

Mélységes fájdalommal tölt el az ami most ott történik. Egyszerűen azt szavakkal nagyon nehéz elmondani, amit most érzek.
Sok évvel ezelőtt kerültem az ajkai csapathoz teljesen mindegy, hogy milyen néven futott éppen és hogy ki volt a kinevezett edző és hányan voltak "öregek" és fiatalok csak egy cél volt előttük, hogy minnél jobb eredményt érjenek el az adott szinten, legyen az bajnokság vagy éppen egy torna.
Rengeteg szeretetett és megbecsülést kaptam amiért örök hálás leszek azoknak akik a sok évvel ezelőtt történteken átsegítettek és elhitették velem, hogy nem az a legfontosabb, hogy éppen hol játszol, hanem az ahogy játszol és azt csinálhatod, amit szeretsz.
Sajnos ezzel a szomorú döntéssel a röplabdás páyafutásom során már másodszor vették el "külső emberek" azt amit szeretek és amiért sokmindent feláldoztam, de ez most már elviselhetetlen fájdalom. Amíg ti egymásnak ilyen "szép" leveleket írogattok, addig mások azon gondolkodnak, hogy ezt a hatalmas lelki tehert, amit megint kapott az élettől hogy lehetne megszüntetni, mert szerencsétlen helyzet és mindenki kerülhet ilyen helyzetbe nem csak a pályán, hanem a való életben is. Akkor is majd egymásra mutogat mindenki, hogy pédául a te hibád, hogy nekem nincs mit ennem.
Szépen kérek mindenkit tegye háttérbe minden negatív emlékét és a röplabda sportágban bennerejlő szépséget, szeretetet keresse, valamint annak újraéledését, mert ezzel a régi játékosoknak, edzőknek, vezetőknek is fájdalmat lehet okozni és mindenki másnak, aki valamiről lemondott az életében csak azért, hogy részese legyen e csodálatos sportágnak.
Mások fájdalmát, hogy honnan gondolom, hát csak onnan,hogy már volt benne részem:
csak egy példa:
a volt csapatom utánpótlása ellen volt egy edzőmeccs, mert valami tornára készültek és a segítségünket kérték. Hát ott amit a fiatalok műveltek, (persze kivétel mindig van) annyira fájt a lelkemnek, mert éveket küzdöttünk, hogy fennmaradjunk és esetleg magasabb osztályba kerülhessünk és rajtuk nem láttam, azt az elhivatotságot, szeretetet, amit sok embernél és régi csapattagoknál láttam. Ebből arra tudtam csak következtetni, rendkívül fájdalmas és felháborító, hogy a semmiért küzdöttünk, mert akár pár év alatt visszajuttathatják alacsonyabb szintre a volt csapatomat. Itt teljesen jól látható volt a "könnyen jött-könnyen megy" szituáció. De emberek ezt nem engedheti meg magának senki. EGY A CÉL és nagyon drukkolok, hogy ez sikerüljön mindenféle ellenséges vita és veszekedés nélkül.
Tudjátok véleményem szerint, minnél több embernek ugyan az a célja, annál hamarabb és biztosabban el lehet jutni oda, de ehhez összefogás, szeretet és béke kell.

Ezért ezen szeretet és béke jegyében kivánok mindenkinek nagyon-nagyon, de inkább sokkal boldogabb ÚJ ÉVET !!!!

pnwsvdzz 2010.12.29. 14:00:19

Sziasztok!
Olvastam itt sokféle véleményt, legtöbb kritika a Röpisulit érte. Mindenki azt mondja, hogy kívülállóként nem lehet megítélni a problémákat. Ahhoz képest egykét kommentben a Röpisulit leminősítik olyan szinten, hogy az megalázó. Elég undorítónak tartom ezt a kijelentést :"A RÖPISULINÁL A SÚLY A LÉNYEG.NEM RÖPLABDÁS KINÉZETÜK VAN.KÖVÉR A LIBERÓ,ÉS ALIG MOZOGNAK A PÁLYÁN. AMÚGY MEG MAGASSÁGBAN IS PICIK." A röplabda nem a kinézetről szól hanem, hogy szívből játszik az ember. Lehet egy játékos kicsit teltebb vagy akár alacsonyabb attól még jól játszhat. A teljesítmény a lényeg!! Ezt a dolgot nem innen kellene megközelíteni, hanem ahogy már páran írták is, ha a 2 csapat között ekkora a versenyszellem akkor egy meccset össze kéne hozni. Szerintem is megtelne a lelátó ;)

Anonymus000000 2010.12.29. 16:11:58

Kedves Kommentelők, olvasók és drága ARC!

Sajnálattal és mély szánalommal olvastam a sorokat, melyeket írtatok. Undorító dolog, ami itt zajlik! Hogy jutott el idáig a dolog? Az önsajnálatból, hogy lett egyből ellenséges utálat? Persze, nagyon sajnáljuk, hogy az ARC RSE többé már nem létezik(szegény ARC!!!!), és anyagi gondok miatt megszűnt, de miért kell felhozni a Röplabda SE-t felelősként? Miért mást kell hibáztatni a saját kudarcként? Kedves Poórné, Anita és Dea! Igazán sajnálom, hogy ilyen a Röpisuliról alkotott véleményetek. Azt hiszem, hogy ehhez a másik egyesületnek semmi köze, úgyhogy félre tehetnétek az ócsárolását! Hogyan ítélkezhettek mások fölött,ha nem is ismeritek őket? Eddig nem is tudtam,hogy van „röplabdás ideál”, akihez viszonyítani lehet,kinek van röplabdás kinézete és kinek nem. Ó tényleg, szerintetek a külső fontos csak? Külső alapján megmondjátok ki lehet jó játékos és ki mehet a „Hulladék” konténerbe? A tudás nem csak ott dől el, hány centiméter magas vagy, vagy mennyit mutat a mérleg.. Ismerek egy olyan embert, aki 165 cm mégis nagyon jól kosarazik. A kosárlabdában is igazán fontos lenne a magasság. Miért kéne, hogy leszólja egy 2 méteres mégis? Ő is lehet ugyanolyan jó. ÉS jó is! Kis ember, nagy rugókkal,szoktam mondani. Játszani szívből kell, és ha valakinek nagy szíve van a játékhoz akármire viheti! Szeretnék pár dolgot azért tisztázni. Először is: tudtommal a nyár folyamán a két fent említett fél között zajló tárgyaláson felmerült a Röpisuli részéről a közös mérkőzés, melyre hivatalos lett volna a tisztelt és becses ajkai önkormányzat! Sajnos, a meccs ARC részről vissza lett utasítva. Vajon miért van ez így? És miért mondjátok azt, hogy a Röpisuli nem merne kiállni ellenetek? Ezek a tények azt bizonyítják, hogy nem hogy nem mertek volna kiállni, ők ki AKARTAK állni ellenetek! Na de mindegy, régen volt már ,nem igaz? Most,hogy nektek semmi veszíteni valótok,kezd érdekelni a dolog? De miért kéne ,hogy a Röpisulit is érdekelje már? Hiszen ti megfutamodtatok akkor és ott, mikor lett volt súlya a dolognak. Szerintem jó lenne, ha mindenki a saját dolgával foglalkozna, és nem felelőst keresne saját hibáinak korrigálására! Ugyan, lássátok be! Ehhez a Röpisulinak semmi köze, hagyjátok őket tovább élni EGYEDÜL, ahogy eddig. Azt sem értem, hogy a tagdíj titeket miért zavar?! Nem azért szednek 4000 Ft-ot havonta,hogy eldöntsék ki álljon pályára és ki pihenjen a cserepadon! Csupán azért , mert Ajka város Önkormányzata 3 millió forinttal támogatja az ARC-ot,míg a Röpisulit szinte semmivel! Valahonnan kell pénz a nevezésre nekik is! Ha egy játékos képes tenni valamit azért ,hogy játszhasson és élvezhesse a röplabdázás fenomenális érzését, az sokkal nagyobb becs ,mintha képes játszani azért,hogy visszakapjon valamit! Másrészről pedig a köszönéses dolog is kétoldalú! Gondolkozzatok el ezen kicsit. És még valami. Senki nem kéri hogy menjetek Röpisuli meccsre szurkolni, senki nem kéri,hogy pazaroljátok a drága időtöket. Mindegy,hogy ott vagytok-e vagy sem. A Röpisuli tud létezni nélkületek!!!!!! És ha már kijöttök „önfeláldozásból”, ne várjatok érte semmit! Köszönjük a kedvességeteket és a szép szavakat,amiket a Röpisuliért ejtettetek. Örök hálám és teljes odaadásom Neked,drága ARC!
Üdvözlettel és csupa szeretettel:
Anonymus.

pnwsvdzz 2010.12.29. 16:29:38

Ennél jobban senki nem fogalmazhatta volna meg keményen a dolgokat ! Itt a nagy igazság. Innentől a pályán kell megmutatni mekkora ARC az ARC ! Sokan kérik, hogy ez a meccs végre jöjjön el. Ha az Arc ennyivel jobb mint a Röpisuli, mint ahogy fent is említették akkor nyugodtan ki álhatnának egy meccsre, most már veszíteni való ugyebár nincs ;)

Pillangó38 2010.12.29. 17:04:32

@deuska: Kedves Mindenki!
Nem tudom, hogyha az ARC megkapta
volna a pénzt a folytatáshoz, akkor
most nem arról vitatkoznának egyesek,hogy melyik a jobb csapat.
Tudtommal a röplabda egy csapatsport, ahol nem az egyéni teljesitmények, és a kinézet a fontos, hanem a győzelemért a küzdés. Anno Viasz Kati is csak kb .170cm magassággal vitte a hátán a csapatot az NB I-ben, és volt egy Videoton amely támogatta.
Ma ez nincs. Az Önkormányzat csak
igérget és szépeket mond, de az ajka székhelyű vállalatok is nagy csöndben vannak.
Keresni kellett egy bűnbakot az ARC-nak, de sajnos mellé lőtt.
A Röpisulis lányok serdülő csapata közel 6 éve van együtt,
ez jelenthet valamit az edzőnőre
nézve is. Szeretik,tisztelik, úgy
mind saját társaikat is, és a győzelemért bármire képesek. Bár
Ajkán ezt még kevesen láttják, mivel itt is a FOCI az úr.
Én is szeretném már látni a két csapat között a meccset és a végeredmény után el is beszélgetnék a fenti lányokkal.
HAJRÁ RÖPISULI!!!

tartó 2010.12.29. 18:32:43

Kedves Arc és Röpisuli !
Nem tudok elmenni hozzászólás nélkül erről az oldalról.
Ha valakit megbántottam bocsásson meg. Azt mondják erre mindig van mód.
Ha az Arc megkapta volna a folytatáshoz a pénz akkor is felmerülne ki a jobb. Miért is? Mert az Arc nem mert kiállni a nyáron a Röpisuli ellen, mivel 3.5 millióról volt szó. Tehát volt veszteni valója. Ezzel nem akarom megbántani az Arcot. A röpisuliban tizenéves lányok vannak,talán nem olyan tapasztalattal rendelkeznek mint az Arc lányai, de biztos akarnak és küzdenek.
A hozzászólásokból olvasva nekem tanácsom lenne.
Az Arc ne adja fel. Bár most nincs miért küzdeni mert nincs rá pénz de van jövő. Egy: vegyenek fel egy pénzügyi referenst, aki számolja a pénzt és szól ha szűkebbre kell venni a nadrágszíjat. Kettő: az ismerőseik közül keressenek olyan embert akit bírónak kiképzik, biztos vagyok rá , hogy ebből csak előny származik és nem lesz birói gond. Aki keres az talál. (bírót)
Kedves Poórné: Ön a vezető edző, akkor a tessék már megvívni a Röpisulival azt a meccset. Nem pénzért, nem pozícióért, csupán becsületből, ha már nyár óta szó van róla. Mindegy ki nyer.. Önök kiálltak a Röpisuli ellen és ezzel megvédték a sportszerű viselkedésüket. Nem fog akkor senki azzal jönni, hogy tizenéves lányok ellen nem mertek kiállni. Nem Revansot kell venni mint annak idején Csakon ellen tette csont törő , mivel Koko nem mert kiállni újra ellene . Igaz ez nem boksz. De egy biztos. Ha Önök sportszerűek és Ön jó vezető akkor meccseznek a Röpisulival. sportszerűen, és játékból.Akár ki is győz : Nem az számít. Kimertek egymás ellen állni, jót játszottak, s talán még barátságok is kötődnek. Nem hinném, hogy a Röpisuli vezetője, vagy edzője az Önök kihívását visszautasítaná. Mert miért is tenné. Játszik egy jót a csapat nyer vagy veszít, a Röpisuli pozíciót nem veszít. De ha Önök meghátrálnak akkor Önök veszítenek pozíciót. Itt nem az a lényeg kijön le győztesként a pályáról. HHiszen ha minden sportoló a szívét lelkét beleadja és a legjobbat hozza magából ki és még is veszít? : Akkor nem vesztes. Talán ezt így kéne felfogni az Arcnak.
A Röpisulisoknak meg azt kívánom, hogy haladjanak ezen az úton tovább. Akárkivel játszik a csapat veszít vagy győz, tanuljanak mindenből, hiszen még fiatalok.
Összegezve: Mindenki megnyugodna ha nem a szavak , nem a pénz hanem a sportszerűség győzne. Ami azt jelenti, igen is nem itt kell megvívni a csatát a neten : A pályán lányok!
Ami nem csata lesz, csak egy jó mérkőzés, ami semmi jónak nem lesz az elrontója.S ha igazi sportemberek küzdenek egymás ellen, az szép dolog és nem ellenségeskedés. Ezért vannak EB-k, VB-k , sőt olimpiák. Nem ellenség.... csak sportolók. Tessék így viselkedni.
Hajrá mindenki.

n.szabi 2010.12.29. 18:42:57

Sziasztok!
Én egy röplabdát szerető szülő vagyok ,rálátásom legikább a röpisuli sportegyesület tevékenységére van, mivel a lányom is ott játszik.Olvasgatva a kommenteket nagyon megdöbbent egy-két hozzászólás,ami valószínű nem sportember szájából hangzik el. Ugyanis az a gyerek aki alkatilag nem olyan mint egy igazi "röpis lány" az maradjon otthon? Szomorú az ilyen megitélés.
Egy saját tapasztalatot szeretnék megosztani veletek az utánpótlás nevelésről.
2006-ban keztük Katinál a röpit,pár hónap után megszüntek az edzések,
hivatkozva arra,hogy az egyesület átalakulóban van és majd értesítenek bennünket az új edzési időpontokról.Más szülőtől tudtuk meg /több mint egy hónap múlva /,hogy Mariann néni foglalkozik kicsikkel.Azóta is várjuk Kati értesítését az edzések iőpontjáról.Ezzel az utánpótlás nevelés kérdését be is fejezném.
Nagyon örülünk a Röpisuli létrejöttének igaz FIZETŐS szülő vagyok,de a pici lányoknak nagyon kevés lehetőségük van a városban a labdajátékok gyakorlására.
Mariann néni nagyon sok tornára nevezi a különböző korosztályú csapatait,ahová a szülők sokszor saját autókkal viszik a gyerekeket. Ezzel csak azt szeretném mondani, hogy a sport szeretete nem az anyagi támogatás mértékén múlik.
Öszintén sajnálom, hogy az ARC ilyen könnyen feladta és visszalépett.

Boldogabb Új Évet Kívánok Mindenkinek!!!

poorne 2010.12.30. 14:55:01

Megkérném azt a személyt aki névtelenül(olvashatatlan aláírással) levelet dobott a postaládámba, még1x olvassa el amit a hozzászólásomban írtam .Egyetlen mondatomban sem bántottam a gyerekeket aki nem tudja értelmezni az írásomat azt nagyon sajnálom.Egyáltalán nem a Röpisuli a bűnbak és ezzel befejeztem a témát.Sok sikert kívánok Mindenkinek!
süti beállítások módosítása