A női Extraliga alsóházi középszakaszát veretlenül záró Újpesti TE edzője, Farkas Mihály a március első napján kezdődő negyeddöntő előtt kijelentette, csak akkor lenne igazán elégedett a szezon végén, ha együttese dobogós helyen végezne.

– Kritikus pillanatban vette át a csapatot a szezon elején.
– Igen, október 22-én, pénteken éppen a szülinapi bulimra készültem, amikor egyszer csak megcsörrent a telefonom, Nagy Péter, az UTE technikai vezetője hívott, és egy közös megbeszélésre invitált Jurácsik Mátyás szakosztályvezetővel – mesélte Farkas Mihály. – Őszintén szólva nem is értettem, hogy miről is tárgyalhatunk, mivel én úgy tudtam, hogy van edzője a csapatnak, Ratimorszky Károly személyében. A vasárnapi tárgyaláson értesültem arról, hogy Karcsi kórházba került, nem lehetett tudni, hogy mikor engedik ki, így éppen nem volt edzője a csapatnak, emiatt nem volt komoly edzésmunka sem. Tulajdonképpen egy órán belül megegyeztünk, a következő napon már az edzést én tartottam, október 26-án pedig megvolt az első mérkőzésünk is.

– Mi volt a legnehezebb a közös munka első időszakában?
– Én még nem voltam ilyen helyzetben, hogy egy csapatot év közben vegyek át. Idáig úgy dolgoztam, hogy a keretet is én alakítottam ki, és azzal dolgoztam szezonról-szezonra. Az első feladat az volt, hogy a csapat kondíciós állapotát kellett rendbe hozni. Az alapszakasz alatt folyamatos tűzoltást kellett végeznem, mivel állandóan sérülésekkel bajlódtunk, mindig az volt a kérdés, hogy ki éppen hadra fogható a játékosok közül. Nem volt két egymást követő mérkőzésünk, hogy ugyanazzal a csapatfelállással tudjunk kezdeni.

– Mikor látta az alagút végén a fényt?
– Január elejére alakult ki a végső keret, amivel most dolgozunk. Innentől számítható igazából a csapatépítési munkánk kezdete. Emiatt sajnálom, hogy éppen csak elkezdtük a középszakaszt, és azonnal összekerültünk a Vasassal a Magyar Kupa negyeddöntőjében. Annak viszont nagyon örülök, hogy a bajnokság középszakaszában hatból hat meccset nyertünk. Így az alsóházban a legjobb helyről várhatjuk a rájátszást. Most már azt is tudjuk, hogy az NRK-val fogunk találkozni a negyeddöntőben.

– Hogyan jellemezné a mostani keretet?
– Azt mindenféleképpen el kell, hogy mondjam, hogy egy nagyon intelligens csapattal dolgozom együtt, olyan játékosok alkotják a keretet, akik abszolút vevők a munkára és az új dolgokra. Mire is gondolok pontosan? Nagyon bízom benne, hogy a bajnoki negyeddöntőben és azt követően a nézők egy látványosabb, férfiasabb röplabdát láthatnak. Gyakorlatilag a játékosok többsége érzelmileg is nagyon kötődik a klubhoz – mivel mégis egy 125 éves egyesületről van szó –, szinte mindenkinek lila a vére, zöld pólóban még csak véletlenül sem lehet edzésen megjelenni!

– Milyen eredménnyel lenne elégedett a szezon záráskor?
– A legelső megbeszélésen arról esett szó, hogy biztosan maradjon bent a csapat az Extraligában, de esetleg egy bravúros teljesítménnyel próbáljunk bejutni a legjobb négy közé. Azt gondolom, hogy minden esélyünk megvan arra, hogy ott legyünk a négy között, és most már én is csak akkor lennék igazán elégedett, ha valamilyen érmet a nyakunkba akasztanának.

(forrás: utevolley.hu)

Címkék: röplabda ute újpest

A bejegyzés trackback címe:

https://hunvolley.blog.hu/api/trackback/id/tr822655861

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása