Anyukám a példaképem

 2011.03.20. 23:11

A röplabdázók legfrissebb Héraklész-díjazottja a lányok között a székesfehérvári MÁV Előre SC játékosa, Tálas Zsuzsanna. Többször kapott Jó tanuló, jó sportoló-díjat, szerepelt ifjúsági és junior Európa-bajnokságon is a magyar válogatottal. Röplabdás családba született, a labda gyerekkora óta a kezében van.

– Hogyan készülsz egy-egy meccsre, van-e babonád?
– Többnyire nincsen. Az étrend az, amit fontosnak tartok, a mentális felkészülést, az elegendő alvást, a pihenést, a nyugodt körülményeket. Bár az életem többnyire rohanásból áll, minden percem meg van szervezve, a mérkőzések előtt szeretek nyugodtan készülődni, kapkodásmentesen.

– Van példaképed a sportágban?
– Az édesanyám, Fésüs Irén, aki játékosként huszonkétszeres válogatott és Európa-bajnoki negyedik helyezett volt, később pedig az év legjobb edzőjének is választották idehaza. Sok mindent elért az életben, és ezt a kitartásának, a sportág iránti szeretetének köszönheti. Ha a jelenlegi sportolók közül kellene választanom, akkor a szerb Nikola Grbics lenne az. Sok közös van bennünk. Neki az édesapja volt az edzője, engem az édesanyám irányít a pálya széléről, s én is ütőként kezdtem a pályafutásomat, akárcsak ő.

– Mit javasolsz a kezdő röplabdásoknak?
– Fiatal vagyok én még ahhoz, hogy tanácsokat adjak. De ha magamból indulok ki, azt mondhatom, mindig kitartó voltam, nem hagytam ki edzéseket, betegen, sérülten is játékra jelentkeztem. Természetesen ez nem egészen normális dolog, ám ha valaki valaminek a megszállottja lesz, az kicsit őrültté is teszi.

– Mi a játékos feladata az iránytó poszton?
– Kiszolgálom az ütőket a pályán, nagyon fontos ez a szerepkör. Hálátlan feladat is egyben, hiszen a hozzá nem értők nagy része csak az ütőt látja, amint pontot próbál szerezni, de nem figyeli az előkészítést, például a nyitásfogadást, vagy azt, hogy a feladott labda megjátszható-e vagy sem.

– Mivel töltöd a szabadidődet?
– Ha nem röplabdázom, a barátaimmal vagyok, és persze tanulok. Mivel Magyarországon nem éli a fénykorát a sportág, lehet, hogy a későbbiekben külföldre szerződöm. De még akkor is közbejöhet sérülés vagy betegség, és muszáj egy biztos pont, amire támaszkodhatok. Ezért is fontos a tanulás.

(forrás: utanpotlassport.hu)

Címkék: máv székesfehérvár röplabda fehérvár előre fésüs extraliga máv előre tálas

A bejegyzés trackback címe:

https://hunvolley.blog.hu/api/trackback/id/tr592757401

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása