Kik alkotják az Európa-bajnoki selejtezőre készülő férfiválogatott keretét? Tényleg sokan lemondták a részvételt? Kik lettek egyáltalán meghívva? Tényleg nincs orvos és gyúró a csapat mellett? Összejön egyáltalán a 12 fős keret? Egyáltalán, miért vállalta a hálátlan feladatot Kelemen István szövetségi kapitány? A hunvolley.blog exkluzív interjúja!

Az előzmények ismertek. Tavaly szeptemberben elvesztette a Lettország elleni olimpiai előselejtező-párharcot a magyar férfiválogatott. Decemberig néma csend és hullaszag honolt, aztán lemondott Kántor Sándor. A szakma egybehangzóan Demeter Györgyöt javasolta szövetségi kapitánynak, de nem történt semmi, ismét hónapokig csend. Vészesen közeledett az őszi időszak, és vele az újabb tétmeccsek, ám Demeter nem vállalta, mert a szövetség képtelen volt egy épkézláb koncepciót összetákolni. Elkezdtek röpködni a nevek (Németh, Karagics), de végül a legeredményesebb utánpótlásedző, Kelemen István vállalta a hálásnak éppen nem nevezhető feladatot. Az izsáki edzőtáborban, a Vino Étterem&Panzió teraszán beszélgettünk. Nem hímezett-hámozott, szokás szerint őszintén elmondta a véleményét.

― Miért lettél szövetségi kapitány?
― Tagja vagyok az edzői kollégiumnak, ahol mindenki tudta, hogy az elnök tárgyal Demeter Györggyel. Én ennek a kimeneteléről nem tudok sokat, de tavasszal közölték, hogy ő nem vállalta. Nekem vannak funkcióim a szövetségben, referens vagyok a gyerekeknél, illetve a gyermekválogatott edzője vagyok, amiből egy év múlva a serdülőválogatott lesz. A megegyezés értelmében én ezt kétévenként leadom Tomanóczy Tibornak. Már nem voltak olyan terveim, hogy ifjúsági Európa-bajnokságokra vigyem a gyerekeket. Megkeresem a tehetségeket, kialakítom a csapatokat, és továbbadom.

― Vissza a kapitánykérdéshez: hogy kerültél képbe?
― Tovább folyt a kutatás, és az edzői kollégium ülésén azzal a javaslattal éltem, hogy Karagics Mátyás legyen a szövetségi kapitány. Olyan információm volt, hogy szívesen vállalna a szövetségen belül különböző feladatokat. Akkor is megjegyeztem, és mindenki, aki egy kicsit is ért a röplabdához, hogy nagyon csúszunk ki az időből. Ezeket a srácokat már meg kellene keresni, információkat szerezni róluk. Egy válogatott edző ne a vakvilágba vergődjön! Július végén Karagics arra hivatkozva, hogy az iskolákban bevezetik a mindennapos testnevelést, lemondta a válogatott edzősködést. Akkor felvillant bennem, hogy szívesen elvállalnám, hiszen a játékosok nagy része az én nevelésem. Az volt nekem a legrosszabb ebben az egészben, hogy tudtam, itt rengeteg gyerek szívesen lett volna benne a válogatottban. Ezeket az embereket nagyon sajnáltam, mert aki egyszer valamiből kimarad, az végleg lemarad! Nekünk a nemzetközi mezőnyből kimaradni, az végleg a leszakadásunkat, a lemaradásunkat jelentené.

― Jelentkeztél?
― Nem én indítványoztam ezt a dolgot, hanem Garamvölgyi Mátyás javasolta Németh Lajosnak, aki megkeresett, én pedig természetesen a srácok érdekében, kizárólag a srácok érdekében azt mondtam, hogy az Európa-bajnoki selejtezőre való felkészítést vállalom, és a csapat felkészítését a szegedi és a lettországi tornára megcsinálom. Már akkor tudtam, hogy nagyon ki vagyok csúszva az időből. Nagyon kérleltem Garamvölgyi Matyi bácsit, hogy segítsen nekem ebben a munkában szakmailag, a kritikai meglátásaival, hozzászólásaival, a tudásával. Ő nagy nemzetközi tekintély, azt tudnia kell mindenkinek, és nagyon eredményes edző volt. Sokat tanultam tőle, ő pedig elfogad engem, tehát nagyon jól tudunk együtt dolgozni. Nagyon fontos, hogy ha meccs van, akkor ő a pad másik oldalán üljön, mert nem mindig őrlünk egy malomban. De ezt mi tudjuk, és általában úgy szoktuk csinálni, hogy megbeszéljük, amit látunk. Nagyon eredményes volt a korábbi együttműködésünk, hiszen két korosztályos Európa-bajnokságra is ki tudtunk így jutni.

kelemen3.JPG

― Mikor és hogyan kezdődött az érdemi munka?
― Én a legjobb hiszemben nekiláttam volna ennek a dolognak, ha sürgősen értesítenek. De csúsztak a napok, a kinevezésemet is egy nappal később közölték velem. Mindegy... Próbáltam gyorsan megszerezni a telefonszámokat, de szombat-vasárnap már nem volt sok időm és lehetőségem. A következő héten csináltam egy felkészülési programot, és három nap alatt gyakorlatilag mindenkinek elmondtam, hogy körülbelül mit tervezek. Közben a főtitkárnak is készítettem egy anyagot. Ebben volt mindenféle kérelem a gyúrótól az orvosig, az útiköltség-térítéstől a biztosításig. Ő azt mondta, rendben, és le is utazott Izsákra, megnézte a körülményeket, én pedig végigvezettem őt. Ez a helyszín tökéletesen alkalmas arra, hogy ezt az edzőtábort megcsináljuk, sőt az anyagi háttere jóval olcsóbb, mint bárhol máshol, Magyarországon. Én eléggé szövetség-centrikus ember vagyok, tudom, hogy a szövetség milyen anyagi gondokkal küzd, nem kiszipolyozni, hanem segíteni próbáltam ebben a kérdésben. Amikor a románok itt lesznek, Matyi bácsi meg én elmegyünk a csarnok igazgatói szobájába aludni, s azzal rögtön felszabadul egy kétágyas szoba. Tehát én minden elkövettem a szervezésben, a háttérben.

― Térjünk át a játékosokra! Kik jöttek, kik nem jöttek, és miért?
― Veres Pétert sokáig nem értem el, bár az információim azok voltak, hogy ő mindent lemond. Amikor sikerült beszélnem vele, azt mondta, hogy még gondolkodik rajta. Ennek ellenére sajnos lemondta a válogatottságot, két nappal a névsor lezárása előtt. Rajta kívül lemondta Németh Szabolcs, Nagy Péter, Bagics Balázs, Szabó Alpár és Németh Ferenc is. A kecskeméti Csányi Dániel és Dorcsák Lajos lemondása nem történt meg semmilyen szinten, ott a vezetőkkel tárgyaltam, és az nagyon kellemetlenül érintett bennünket. Geiger András azzal az indokkal nem vállalta, hogy az édesapjánál munkát vállalt. Talán meg is értem, mert aki már dolgozik, az nyilván nem akar négy hétre kiesni a munkából. De nem is nagyon akartam én már visszafelé gondolkozni, ami az életkort illeti, bár a kollégáim azt mondták, hogy nekem, mint válogatott edzőnek az a feladatom, hogy a mindenkori legerősebb magyar válogatottat felállítsam. Ezt tökéletesen tudomásul vettem, annak ellenére, hogy tudjuk, még a legjobb magyar válogatott is nagyon nagy bajban lenne, hogy túljusson a franciákon és a spanyolokon. Naponta változott a létszám, de törekedtem, hogy megtaláljam azt a tizenkét embert, aki alkalmas. Szerencsére a csapat krémje vállalta. Igazából azt mondom, ezek a legrendesebbek! Nagyon jólesett tőlük. Mivel nem voltam rutinos felnőtt válogatott edző, nem is gondoltam ilyesmire, hogy lemondás, mert az utánpótlásban ilyenek nincsenek. Ezeket a problémákat ott teljesen simán megoldjuk, de sajnos úgy tűnik, hogy a felnőtt válogatottban nem dicsőség szerepelnie egy magyarnak.

― Hogy látod, vajon miért?
― Hogy ennek mi az oka, azt hamarosan fel fogjuk tárni. Voltak olyanok, akik először vállalták, aztán azért mondták le az egészet, mert a saját klubjuk azt indítványozta, hogy sokkal jobban járnak, ha maradnak. Megfenyegette őket: nem biztos, hogy bekerülnek a kezdőbe! Itt vannak a levelek, meg lehet őket nézni, el lehet olvasni! Ezeken a leveleken érződik, hogy a klub szeretné, ha ott készülnének fel. Meg is értem a játékosokat bizonyos fokig, hiszen ebben a jelenlegi magyar röplabdában tizedannyi pénz sincs, mint amit ők ott kint külföldön keresnek. Viszont az nem úgy volt, hogy ők röplabdások lettek, és ezért külföldön játszanak. Úgy volt, hogy a magyar röplabda tett értük, az edzők, a klubok, talán még a szövetség is, hiszen tudjuk, hogy ez a korosztály a Héraklész-programon keresztül jött föl. Ebből talán vissza kellene valamit adni... Személy szerint nem érzem jól magamat, és megfogadtam, hogy nem nagyon fogok ezekkel az emberekkel szóba állni, mert ez a szavahihetetlenségüket jelenti. Mózer Zoltán volt az egyik leggerincesebb, és Szalai Szabolcs. Mózer azt mondta: természetesen vállalom, Pista bácsi, mert maga segített nekem akkor, miért hagynám cserben?! Szabolcsot már a vészhelyzetben hívtam be, és csak ennyit mondott: jövök magának eggyel, Pista bá, természetesen ott leszek a válogatottban. Sajnálom, hogy a végén már odáig jutott a rendszer, hogy Molnár Dávid egyetlen kikötést tett, hogy a szövetség feltétlenül vegye fel a kapcsolatot a klubjával, mert vannak kikötéseik az ő részvételével kapcsolatban. Először nem nagyon kecsegtettek azzal, hogy ez menni fog, bár későbbi beszélgetések során közölték, hogy rendeződik az ügy.

kelemenistvan.jpg

― Mi a helyzet a meglévő csapattal, a jelenlegi kerettel?
― Én látom, hogy ez egy nagyon jó keret, jó anyag. Ha augusztus elsejétől kezdtünk volna dolgozni, akkor lenne esélyünk. Nem azt mondom, hogy így nincs esélyünk! Mindent meg fogunk tenni, hogy sikeresek legyünk, de azért járjunk a földön... Egy becsületes helytállás nagyon sokat dobna a magyar röplabdán. Úgy működik ez az egész jelenlegi magyar felnőtt röplabda-válogatott, hogy se gyúrónk, se orvosunk... A felszerelést a Sport XXI-es keretből tudom biztosítani, a feltételek pedig itt, az izsáki tornacsarnokban adottak: ütőállvány, feladóállvány, és minden szükséges eszköz. Én itt, ebbe a közegbe nagyon bedolgoztam magamat. Szeretek itt lenni, a játékosok is nosztalgiáznak, hiszen nagyon sokan innen indultak Európa-bajnoki döntőkre. Hát, így lettem válogatott edző, a gyerekek miatt. Már látszott, hogy teljesen gittegyletté válik, amit csinálunk. Ez a röplabda lejáratása! Szerintem a kollégáim tökéletesen látták, hogy hihetetlen problémák előtt állnak, és inkább nem vállalták ezt az egészet. Én elég bátor ember vagyok, ezek szerint. Mióta a szövetségben dolgozom, vagy a NUPI-nál, vagy a Sport XXI-nél, mindig meg kellett dolgozni azért, hogy eredményes csapatot építhessek. De arra nem gondoltam, hogy egy felnőtt válogatottat ennyire magára hagynak, egy bizonyos időszakra. Olyan érzésem volt, hogy minden információ későn jutott el hozzám. Látjuk, hogy a női válogatott edzője is lemondott. Én azért harcosabb típus vagyok, bár nekem is megfordult a fejemben többször, hogy ezt megtegyem, de én megpróbálom végigcsinálni úgy, hogy ez eredményes legyen. Sokan gratulálnak, amikor megyek az utcán, hogy én lettem a szövetségi kapitány. Ilyenkor nem mondom ki, de mindig az jut eszembe, hogy annyira boldoggá nem tesz a dolog, látva azt a rengeteg problémát, ami mögötte van.

― Mi lehetne a megoldás, vagy akárcsak részmegoldás a problémákra?
― Én azt mondom, ennek a mostani Európa-bajnoki selejtezőnek a felkészülése példa, és igenis a szövetség hozzon olyan szabályokat, amelyek a meghívott játékosokat majdhogynem kötelezik arra, hogy részt vegyenek a magyar válogatott tevékenységében. Már csak azért is, mert véleményem szerint ez a legnagyobb dicsőség egy sportoló számára. Nem szégyellni kell ezt, és ezt üzenem azoknak a fiúknak, akik úgy gondolták... Többen mentek Belgiumba meg Franciaországba játszani. Nem tudom, hogy a belga játékosok ugyanígy nem mennek haza Olaszországból vagy Hollandiából, ahol profiskodnak, mert félnek? Vagy ez csak a magyar játékosokra jellemző? Nagyon szégyellem magamat miattuk. És ezek közül korábban nagyon soknak himnuszt játszottak, és a szívére tett kézzel állt, és nézte a zászlót. Hát ezek akkor szerintem csaltak meg hazudtak! Nekem ez a véleményem, és ezt bármelyiküknek a szemében tudom mondani. Most nem nevesítek senkit, bár nagyon megrontotta a kapcsolatomat velük ez az egész. Azok pedig, akik itt vannak, rettentően akarnak. Most megfordult a fejemben, hogy lemondok! De akkor kit hagyok cserben? Megint azokat az embereket, akiket én próbáltam rávenni, hogy csináljuk meg! Szalainak tetszett a dumája! Megjött, köszönt, mondom neki: Szabi, elég szarul állunk! Válasz: szarból is lehet várat építeni! És elment aludni. Valószínűleg az az öntudat, amivel ő rendelkezik, ilyen. És a többségen azt látom, hogy nagyon akarnak, ezért nem félek ettől a selejtezőtől, és nagyon szeretnénk ezt sikeresen zárni.

― Mi lehet a siker ilyen helyzetben?
― Már az is siker, ha nem alázkodtunk meg. Bár eddig minden válogatottam eredményes volt a maga módján. Ha a csehországi ifjúsági Európa-bajnokságra gondolok, akkor ott megvertük a portugálokat, a svájciakat, a belgákat, és kikaptuk a csehektől. Nem mondhatom, hogy nagyon nagy csapat volt, de nem volt szégyen. Amikor elmentünk a Baróti-Kaszap-féle csapattal Szlovákiába, Olimpiai Reménységek Tornáját játszani, a hatalmas bírói nyomás ellenére a lengyelekkel három-kettőt játszottunk. Boldog volt minden játékos, aki Bulgáriában ott volt az Európa-bajnoki selejtezőről való továbbjutáson. Vagy boldog volt minden játékos, aki Tiszaújvárosban szerepelt. Azt nem értem, hogy azok a játékosok, akik ennek a csodálatos ízét érezték, például Dorcsák Lajos, Csányi Dániel, ők soha nem akarják újra megérezni? A kecskeméti vezetéstől azt kaptam, hogy ez a harmadik vonal. Szerintem a magyar bajnokság második helyezett csapatából választottam ki két kezdőembert. Ők megverték a német, a román, a török válogatottat! Mondhatjuk, hogy ez még az ifiben volt. De az még sikeres volt! Nem tudom, miért nem gondoljuk át ezerszer, hogy ezt folytassuk! Ez ugyanúgy érvényes Németh Szabolcsra, aki csak Európa-bajnoki kilencedik helyezett volt. Szerencsére onnan Kecskeméti Péter és Kovács I Zoltán gerincesen, korrekt módon vállalta. Azért sajnálom, hogy Szabolcs nincs itt, mert ő annak a csapatnak az egyik alapja volt. Mondom még egyszer: szégyelljék magukat! Talán már egy szót sem fogok velük az életben beszélni. Mert nincs miről beszélnem velük. Itt tudtam volna nosztalgiázni, beszélgetni velük arról, hogy mi volt, mi történt. Élveztük volna, de miért beszéljek velük már egy szót is? Minden évben, amikor ők végeztek és elmentek, rendeztem itt egy Héraklész-összejövetelt. Többnyire eljöttek a srácok. Voltak húszan-huszonöten. Bíztam benne, hogy ezek az emberek tisztelnek engem annyira, hogy nem hagynak cserben. De sajnos engem nagyon sok ember cserben hagyott most.

A magyar válogatott kerete (elvileg)

Feladók: Tóth András, Kecskeméti Péter, Kaszap Tamás
Centerek: Kovács I Zoltán, Nagy József
Ütőjátékosok: Szalai Szabolcs, Szabó Dávid, Baróti Árpád, Dávid Csanád, Gergye Roland, Nacsa Gábor (?), Mózer Zoltán (?)
Liberók: Pápai Péter, Molnár Dávid (?)

Szövetségi kapitány: Kelemen István. Segítői: Garamvölgyi Mátyás, Hiervarter Ákos

Magyarázat: Mózer Zoltánnak van játékengedélye az Európa-bajnoki selejtezősorozatra, de megsérült a válla. Helyette Nacsa Gábor került a keretbe, de neki nincs játékengedélye, és pótlólag már nem is kaphat, viszont ha nincs meg a 12 játékos egy csapatban, akkor a szövetség komoly büntetést kap a CEV-től, ergo elképzelhető, hogy az egészséges Nacsa helyett a sérült Mózert kell majd benevezni a tétmeccsekre. Molnár Dávidnak van játékengedélye, de német klubja addig nem engedi haza, ameddig a szövetség nem rendezi a biztosítását.

A magyar válogatott augusztus 24-én és 25-én Zilahon, augusztus 30-án és 31-én pedig Izsákon játszik felkészülési meccset Romániával. A csapat szeptember 3-tól Szegeden, az Európa-bajnoki selejtezőtorna helyszínén folytatja a munkát, ahol Lettország, Spanyolország és Franciaország lesz az ellenfél. A második tornának a lettek adnak otthont.

Címkék: magyar magyarország válogatott röplabda kelemen

A bejegyzés trackback címe:

https://hunvolley.blog.hu/api/trackback/id/tr594730515

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sanyialó 2012.08.25. 01:18:15

Apróbb csúsztatásoktól (bocs Pistabá) korrekt! A nemzeti trikolór kicsit lehetett volna fényesíteni trianonnal. A mélymagyar érzelmi mámoron kívül, ki a faszt érdekel a magyar röplabda válogatott, ha 10e méter leúszása és 20 egynehány méter vasdarab elhajításával többet lehet keressi, mint az mrsz egyévi teljes állami támogatása. Meg amit a főtitkár kihazudik és kilop. Ugyanmár. Ha már annyira szövi ember vagy Pistabá, nem kéne a játékosok nyakába varrni a szart. A játékoskeret pont úgy bővült, ahogy a lemondások jöttek, mert a szövi egy (valami földvári nevű fickó által ígérgetett miegymás,stb) kanyi vasat nem áldozott a külföldiek utazására. Viszont hazudozásban Tóth úr mellé feltakarni nagy lélekre nem vall.
A cikkből annyi is látszik, hogy Matyi bácsi ülepe elég fényesre lett nyalva. Tükörnek épp megfelel!
Ha nem lesz meg októberben a kinyalás a taó-ba (Társasági adóból látványsportra költhető orbáni javadalmazás) akkor a szüvi lehúzhatja a rolót! Anikó asszony már melegít! Ennyi. (De a földvári pénze akkor is meglesz!)

l.artista 2012.08.25. 11:18:49

Amit az ember itt olvas lassan már égnek áll a haja! Hogy lehet az, hogy olyan szakmai nagyság mint Garamvölgyi Mátyás beáll ebbe a szövetségi vonalba???? Kelemen István előtt le a kalappal, ha olyat vállal amiről ő is tudja, hogy kudarc. Ez azért lesz így mert 1. az erőviszonyok ezt sugallják; 2. ennyi idő alatt persze meg lehet próbállni a sz..r-ból azt a bizonyos várat, de ő maga is megmondta, hogy több időre lett volna szüksége. Nem támadni akarom, de azért azt is látni kell, hogy NL a röplabda szakma fő atyaúristene, jelenleg női kapitány, mellett Kelemen István az egyetlen aki a Héraklész kezdete óta, lassan tíz éve (eredmények?) dolgozik a programban. És az biza zsuga is...
A szövetségi vezetőkről meg jobb, ha nem is szólok, mert már szóra sem érdemes....

Rodics · http://hunvolley.blog.hu 2012.08.27. 12:11:04

@Sanyialó: „Üzenem Sunyilónak, hogy Kelemen Istvánnak hívnak, a számom +36 30 360 50 27. Nem vagyok hazug, soha nem hazudtam senkinek.”

Speede 2012.08.27. 20:58:33

Nem tisztem ebbe a dologba beleszólni.
De a gyomrom fordul fel ettől a vitától!!
Mi a franc folyik itt?!?!?!?!
Annak idején amikor még én is játszottam serdülő korunkban a felnőttek torkát is átharaptuk edzésen hogy csak a kispadra ülhessünk!!Nem hogy pénzt nem kaptunk de még mi fizettünk tagdíjat hogy mehessünk edzeni-játszani!!!Biztosítás???Úti költség???Egzisztencia?!?!Bakker TANULJATOK ÉS HA NE ADJA ISTEN LESÉRÜLTÖK AKKOR LESZ MIBŐL ÉLNETEK!!!!!NE LEGYETEK MÁR LÉHŰTŐ "aranylábúak"......
Szerintem Pista bá' már nem emlékszik rám sose szerettemmert túl jó csapatot rakott össze mindig Dujvárosban....Hatalmas meccseket játszottunk ellenük serdben ifiben és juniorban is.De ember hogy meritek leszólni?!?!Állj oda és nevelj ki akár csak egy gyereket is aki nem hogy válogatott csupán stabil elsőosztályú játékos lesz!!!!Tudjátok mi munka ez?!?!Szégyen ami itt folyik.A betonfalon is át kéne futnia mindenkinek a válogatott mezért nem hogy lemondani!!
Itt nem lehetnek személyes sértődések!Pénzről nyávog itt mindenki?!?!
Előbb teljesíts és aztán tartsd a markod!Ez nem úgy működik hogy fizetnek aztán játszom.Persze a körülmények nem a legjobbak ezt aláírom de addig amíg nem lesznek ennek a sportnak "kirakat emberei" addig nem is tudjuk eladni és pénz sem lesz......
Sanyiló!te pedig szégyelld magad hogy így beszélsz 10ezer méter leúszásáról és a kalapács vetésről......
Gyanítom annyi fogalmad lehet az ebben eredményben rejlő munkáról mint lopótökben a bűnözési hajlam!!!!!!
Nem az epét kéne hányni,és ujjal mutogatni a másikra hanem inkább segíteni és jobbá eladhatóbbá tenni a sportágunkat!!
Pista bá'
Sok sikert a munkájához.

65DDE 2012.08.28. 19:22:29

Tisztelt PISTA BÁ!!! Kérem ne foglalkozzon az irigy emberekkel! Tegye a dolgát, ahogy eddig is tette: BECSÜLETTEL Magyarországért, a röplabdáért, a Gyerekekért! A becsület és a tisztesség végül elnyeri méltó jutalmát! Igen büszkék lehetnek azok az emberek, akik a Magyar válogatott tagjai között mondhatják magukat, és büszkék is!!! ha még az esélytelenek nyugalmával is indulnak. De nem tehetségtelenebbek, mint a többi csapat, hanem ennyi felkészülési idő alatt ezt lehet elérni!!! Ez legyen azok gondja, akik ezt előidézték!
Mi sem vagyunk régóta a magyar röplabda világában, de mi személyesen igazoljuk, hogy amit KELEMEN Úr idáig tett a röplabdáért és a GYEREKEKÉRT azt itt Magyarországon senki! Ezt több tucatnyi szülő igazolhatja! Ha kell edzi, ha kell neveli, ha kell eteti, mint a saját Gyermekeit! És ezzel sok mindent elmondtam! Nem megélhetési röplabda edző. Az elmúlt szezonban is ingyen edzette a dunaferr gyermekcsapatot napi kétszer (minden reggel 6.30-tól és délután) És ha kap is valami ellenszolgáltatást a munkájáért, MEGDOLGOZIK, MEGDOLGOZOTT ÉRTE! Nem attól kell sajnálni, aki megdolgozik érte! Mégegyszer PISTABÁ, JÓ EGÉSZSÉGET és kitartást kívánunk a szülők és a Gyermekek nevében! Köszönjük a fáradozását!

Sanyialó 2012.08.30. 00:15:46

@Rodics: Pistabá! Hol írtam hogy hazudott? Talán nem volt egyértelmű, de földvári úrra céloztam. A száma megvan:-)))

Sanyialó 2012.08.30. 00:17:42

@Speede: a sok olvasás sose árt. Hogyan beszéltem 10 000 m leúszásáról? Uram!Hölgyem? Értette amit írtam?

Sanyialó 2012.08.30. 00:23:09

@65DDE: És mi lett volna ha Pistabá nem megy el két hétre szövi. kapitánynak? A szövetség 2011 decembere óta tökölődött Demeter Györggyel! Egy épkézláb elképzelést nem tudtak összehordani 7 hónap alatt!!!
Ma ez a kéthetes válogatott hordja a címeres mezt! Mire föl? Ez egy akkora érték? Ez a koncepció? Nem akar trikolórt kötni a butykosára és elénekelni a székelyhimnuszt? Ember, mi a faszt gondol Ön egy magyar válogatottról?

Sanyialó 2012.08.30. 00:27:51

@l.artista: Nagy könnyebbség lett volna, ha citálja GM szakmai nagyságának az utóbbi 5 évben értékelhető mérföldköveit. Hála istennek, egyre több a fiatal, viszont mi erről vazze semmit nem tudunk. Szeretnénk mi is meghajolni GM szakmai nagysága előtt. Se az mrsz honlap, se a vikipédia, se semmi fogodzó, mint részeg fradidrukkernek a metrófoganytyú.
Mehr licht!

Bátor Ulán 2012.08.30. 15:08:11

A szövetség hozzáállásáról (-értéséről) csak annyit, hogy a kötelező éves edzői továbbképzés akkor van (Gödöllőn), amikor a férfi válogatott EB selejtezőt játszik Szegeden....
Én (bár nem értek hozzá) úgy gondolom, hogy talán logikusabb lett volna Szegedre tenni ezt a továbbképzést, hogy akár Pista bácsinak is legyen esélye megszerezni a jövő évi licencet, meg hogy minél több "szurkolója" legyen az EB-nek is.

pjotrka 2012.08.30. 15:30:17

Ááá, ez azért lehet, mert már a szövetség embereit sem érdekli a válogatott szereplése, és vélhetőleg, Ők is Gödöllőn fognak parádézni inkább. Szégyen ami évek óta itt folyik!

Sanyialó 2012.08.30. 22:51:22

@pjotrka: Ha Szegeden lett volna az edzőtovábbképzés, akkor qva messze lett volna a kaposváriaknak, szombathelyieknek és a többi. (van sapka, nincs sapka?) Miért kell látni a sok edzőnek a nagy zakót?
Az egyetlen értékelhető és optimális helyszín az internet, élő videó konferenciával, a helyi kocsmák látogatása nélkül. (ennek meg semmi értelme!)

Speede 2012.09.01. 13:50:29

Sanyialó-nak!

Az a legerősebb válogatott amit a mindenkori szövkap.Összeállít!
Hogy hol van edző továbbképzés az tökmindegy EL KELL RÁ MENNI ha edző vagy ha nem akkor csitt.
Tanulni 330.-ad rangú ellenfelek elveréséből nem lehet!Voltam tök utolsó első éves edzőként úgy hogy akitől átvettem a csapatom ott vigasztalt miközben kisgyerekként pityeregtem az öltözőben!De egy évre rá idézőjelben mindenki elakarta kerülni a csapatom!!!Mert TANULTAM és a kissrácaim is tanultak a vereségből!!!Pár év után fontosabb volt a családom mint az edzősködés.De ha tudok segítek most is.
Te csak oltod itt a népet osztod a/nem létező észt/
Videón ki lehet elemezni a vesztes mérkőzést is vagy nem?!?!?!?!?!
Szombathely?!?! Nincs is ott /már sajnos/ röplabda.
De nézhetnénk a nagyfalut Bp-t
Dózsa Vasas Honvéd Mtk hol vannak?!?!?!Vagy Szfvár Tatabánya..........
Na mind1 nem is érdekel,ha tehetem lemegyek Szegedre megnézem a válogatottat,mert lehet az nagyobb segítség mint itt nyafogni.........

Sanyialó 2012.09.01. 16:47:48

@Speede: hmm. Ezt mind le tudta írni? Ki ne hagyja a szegedi meccseket! Én is megyek!
Osztanám az észt, de nincs kinek! Azért mégse kezdhetjük az osztást az "A" és "B" betűnél.
Sok sikert a kicsikhez!

vsa 2012.09.01. 16:54:54

@Speede: Nem tudom megállni, hogy ne szóljak hozzá bejegyzésedhez. Valóban vegetál a röplabda sok helyen, illetve rengeteg helyen megszűntek a csapatok, azonban Szombathelyre ez az állításod nem igaz. Ugyan nem a legmagasabb osztályban szerepel a Vasi Sport Akadémia, de az elmúlt három év mindegyikében a feljutás küszöbén állt a csapat. Ez annak tükrében, hogy mekkora pénzekből gazdálkodik a VSA kitűnő eredmény. A Leon Röpisuli, a Szombathelyi Sportiskola, valamint a Vasi Sport Akadémia együttműködésének köszönhetően létrejött egy olyan felmenőrendszerű utánpótlás modell, amelyet sokan megirigyelhetnének országunkban. Létszám tekintetében több száz utánpótláskorú sportolóról beszélhetünk a három egyesületben. Ezen kívül létezik még egy nb2-ben szereplő közös csapat Szombathelyen. Örömteli, hogy az idei bajnokságban nb2-ben szereplő férfi csapata is lesz a városnak, miután tavaly fiú vonalon is újraéledt a röplabda és egyre több fiú csatlakozik a csapathoz. Sajnos nagyon hiányzik az első osztályú csapat a városból, amelyet a támogatások átcsoportosításával, központosításával könnyen el lehetne érni, azonban ez politikai szándék kérdése. Sajnos a döntéshozók nem ismerik fel, nem is akarják tudni, hogy létszámát tekintve a röplabda Szombathelyen az elsők között van, sőt országos szinten is az élmezőnyhöz tartozik.

csakennyi 2012.09.02. 01:17:38

Le lehet mondani persze a válogatottságot és lehet érvelni egyik meg másik oldal mellett is, hogy nincsenek olyan feltételek vagy hogy tiszteletlenség visszautasítani a címeres mezt, de jelen esetben többről van szó. Ha Pista bá úgy gondolta tartozik annyival a magyar röplabdának, hogy elvállalja ilyen helyzetben is a kapitányi posztot nem érzik úgy egyesek, hogy tartoznak Pista bának annyival, hogy az Ő kérésre visszaadjanak egy kicsit abból a sokból amit kaptak?! Mert kaptak, nem is keveset... Némelyekből lehet nem is lett volna semmi, ha nincs ott, hogy felkarolják, neveljék, kitartsanak mellette, bízzanak benne. Valószínűleg nem lett volna most eredmény meg már a karrierjük szempontjából se ért volna ez sokat, de lehetett volna egy jót nosztalgiázni és emelt fővel tovább lépni. Nem csodálom, ha Pista bá tényleg nem áll velük többé szóba, bár nekik ezek után gondolom ez mit sem számít. Persze tisztelet a kivételnek, mert vannak azért! Nekik sok sikert a selejtezőkre, okozzanak meglepetést!

Speede 2012.09.02. 07:52:24

@vsa: Elég régóta nem követem a röplabda élet eseményeit.Azt tudom hogy egykor volt egy Szombathelyi Styl ellenük sokat játszottam.Aztán egyik pillanatról a másikra eltűntek.Jobban a fiúkat ismertem,annak viszont örülök hogy újra indult önöknél valami.
:) Ráfér a röpire sokszáz gyerek. :)

Speede 2012.09.02. 08:00:36

@Sanyialó: Ne észt osszon nem menne.Nem a vitriol kell,sétáljon be egy általános vagy közép iskolába tartson heti 4 edzést neveljen ki néhány felnőtt játékost,azzal többet segít higgye el.
Ha megteszi megemelem a nem létező kalapom ön előtt.
Amúgy nem a mondanivalójával van gondom hanem a stílussal.Ez a tipikus Magyar mentalitás.Nem elég valami nem jó de tegyük tönkre teljesen?!?!
Mi lenne ha ezt az energiát amit itt mások osztására fordít inkább segítésre fordítaná?!Gyanítom abból mindenki többet profitálna.Vagy netán annyira"megbántották"önt hogy így áll"bosszút"?Mert ha így van akkor elég komoly szegénységi bizonyítvány.Pár év alatt nekem is kijutott jóból-rosszból játékosként és edzőként is.De eszembe nem jutna ennyire ócsárolni mindenkit..........
További kellemes "epe ömlést"......

Geiza 2012.09.03. 13:06:02

Nahát... eltűnt a mai vezércikk a blogról ("Lesz-e szegeden eb selejtező")? Érdekes. Miért?

olyan8 2012.09.03. 13:57:48

az xlsport.hu-n még ennyit megtalálható belőle:

A magyar férfiválogatott elvileg Szegeden játssza az Európa-bajnoki selejtező első tornáját péntektől vasárnapig a lettek, a spanyolok és a franciák ellen. Igen ám, de a hunvolley.blog értesülései szerint az Újszegedi Sportcsarnok vezetője hírül vette, hogy a szövetségnek súlyos tartozásai vannak országszerte, és kijelentette: ha legkésőbb szerdáig nem fizetik ki a bérleti díj felét, akkor bizony ebben a létesítményben biztosan nem lesz semmiféle röplabdameccs a hétvégén.

pjotrka 2012.09.05. 09:56:06

@Rodics:
Azért egy fél napra el volt tűnve.....
süti beállítások módosítása